Tuesday, January 03, 2006

Nyt år 2006. Så blev det januar. Verden ser altid smuk ud med et lag sne, lyser op i den mørke tid. Dagene er stadig meget korte, men bare viden om at de bliver længere hver dag er en trøst. Der er nok at se frem til.

Medierne, aviserne og fjernsyn har haft travlt med at analysere 2005 - de store naturkatastrofer prægede beskrivelserne, men mest lagde jeg mærke til årets slutning, hvor forfattere, ambassadører, læger m.m. protesterede mod regeringen og dens støtteparti og efterlyste en mere sober tone i debatten. Det er på tide at man kritisk tager stilling til dens politik.

Samtalen er åndehullet, hvor to mennesker trækker vejret, uden at forgifte hinanden.

Sådan forestiller jeg mig det kunne være. Lad os se hvad 2006 bringer.
Mon denne blogger kan bruges til at holde styr på året? Jeg vil prøve at sætte mine pejlemærker her i det kommende år.
Kort og godt.
Hver dag sit billede, hver dag sit ord, hver dag sin erobring.

TF

0 Comments:

Post a Comment

<< Home